میوه ها یکی از بهترین منابع برای بدست آوردن انرژی هستند و برخی از آن ها حتی به شارژرهای طبیعی نیز معروف شده اند. در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از میوه های پاییزی که می توانند انرژی لازم را برای شما فراهم کنند.

موز: تمام مربیان ورزشی توصیه می‌کنند که پیش از شروع تمرینات، یک عدد موز بخورید. موز منبع غنی از کربوهیدرات‌هاست و در راس فهرست میوه‌های انرژی‌زا قرار دارد.


سیب: این میوه از منابع غذایی بسیار مهمی است که می‌تواند به آرامی انرژی در بدن آزاد کند و همچنین سرشار از ویتامین C، B و پتاسیم که انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.


پرتقال: این میوه نیز «نیروگاه» انرژی و ویتامین C است. به علاوه پرتقال حاوی مقادیر قابل توجهی فسفر، مواد معدنی و فیبر خوراکی است که به بهبود فعالیت‌های سالم بدن کمک می‌کند.


انبه: این میوه اصطلاحا شاه‌میوه‌ها نامیده شده است و سرشار از ویتامین‌های B و C، کلسیم، پتاسیم، روی، فولیت و پروتئین است. بهتر است روزانه از این میوه حداقل یک نیمه استفاده کنید تا ویتامین های لازم وارد بدن شما شود.


انار: یکی از بهترین میوه هایی که در این فصل می توانید پیدا کنید انار است. انار برای دستگاه گوارش بسیار عالی است و قلب و عروق را نیز بهبود می دهد. انار یکی از میوه هایی است که می تواند به شما کمک کند تا انرژی لازم برای یک روز را داشته باشید.


نارنگی: این میوه پرخاصیت، برای درمان بسیاری از بیماری‌ها، از جمله فشارخون بالا بسیار مفید است. این میوه سرشار از ویتامین C است و بیشتر شبیه به پرتغال است و می تواند انرژی یک روز را برای شما فراهم کند.